Huawei się schyla

Dotychczas renomowani producenci sprzętu sieciowego poprawiali sobie humor mówiąc, że ich słynny konkurent z Chin „nie schyla się po drobnicę”. Rzeczywiście, polskie biuro Huawei sprzedawało tylko duże urządzenia dla operatorów m.in. Telefonii Dialog i komórkowego P4, gardząc tradycyjną „sieciówką”. Jeszcze w tym miesiącu ma się to zmienić.

Wprawdzie Huawei nie ma w Polsce kanału sprzedaży, ale z pomocą Chińczykom przychodzi Siemens, ich globalny partner. Siemens Sp. z o.o. zadba o dystrybucję sprzętu dla małych i średnich przedsiębiorstw, a nawet mowa jest o dotarciu do klientów indywidualnych. Na dniach będą podpisywane umowy z dystrybutorami. Średnio ceny sprzętu Huawei będą o 40% niższe od tych w cennikach Cisco.

Niestety, informacji nie można zweryfikować bezpośrednio w Huawei – potwierdzają ją inne źródła – bo firma do perfekcji opanowała sztukę antymarketingu w imię zasady „im mniej o nas wiecie, tym lepiej”. Dyrektor 3Com (drugi po Siemensie globalny partner) chcąc spotkać się ze swoim odpowiednikiem w polskim Huawei, by porozmawiać o biznesie musiał napisać podanie z prośbą o spotkanie. Napisał i czeka. Owszem, to wstydliwe Schadenfreude, ale naprawdę poczuliśmy się lepiej wiedząc, że nie tylko nas spławiają.


Skomentuj